Kierunek Polska

Chyba nie muszę pisać, że lubimy podróżować, zwiedzać i odkrywać coraz to nowe zakątki Polski i Świata ;) Bardzo często celem naszych wypraw są właśnie poszczególne zakątki Polski, choć nie ukrywamy, że sporo jeszcze przed nami. Jakiś czas temu w nasze ręce trafiła książka

Koryny i Adama Dylewskich wydawnictwa Zielona Sowa.

Kierunek Polska to przewodnik turystyczny po Polsce skierowany do rodzin z dziećmi. Znajdziecie tu mnóstwo ciekawostek i przepięknych ilustracji.

Kierunek Polska K.A. Dylewscy Wyd.Zielona Sowa

Książka wciągnęła nas niczym powieść przygodowa. Także najpierw przeczytaliśmy ją od deski do deski, a potem zabraliśmy do plecaka i ruszyliśmy na wycieczki sprawdzać pobliskie atrakcje. Na pewno zabierzemy ją ze sobą jeszcze nie raz.

Książka polecana przez Marka Kamińskiego. Podróżnika i polarnika, który jako pierwszy i jak dotąd jedyny człowiek na świecie zdobył dwa bieguny w ciągu jednego roku! Uczestniczył w wyprawach na Antarktydę, Grenlandię, przepłynął Ocean Atlantycki i przeszedł pustynię Gibsona, więc na podróżach zna się jak mało kto.

A co nas urzekło w tej książce?

Pomysłowość

Zaraz po otwarciu naszym oczom ukazuje się PASZPORT MAŁEGO PODRÓŻNIKA, w którym  możemy zbierać pieczątki, bilety wstępu, znaczki i inne pamiątki z podróży.
Paszport podzielony jest na szlaki:

• latarni morskich
  • parków narodowych
  • jezior i stanic żeglarskich
  • schronisk górskich
  • zamków
  • parków rozrywki
  • pomników
  • regionalnych przysmaków

Rzetelność informacji

Na kolejnych stronach książki znajdziemy mnóstwo ciekawostek i ważnych informacji podanych w przystępnej formie.

Ciekawostki:

Jest ich naprawdę dużo! Na początku książki znajdziemy mapę Polski z podziałem na województwa bez nudnych statystyk, a opisane tak by przyciągnąć młodego czytelnika. Co w Polsce jest najdłuższe, najszersze, najgłębsze? Jeśli nie wiecie, to koniecznie sięgnijcie po "Kierunek Polska". Ponadto poznacie zamki, twierdze i fortyfikacje, odkryjecie miejscową florę i faunę, a także tradycje i przysmaki.

Grafika

Dla nas to jeden z kluczowych elementów przy wyborze pozycji dla Malucha. W dużej mierze to ona decyduje czy książka zainteresuje dziecko. Treść jest równie ważna ale w przypadku czytania z dziećmi to obrazki i zdjęcia zachęcają do uważnego śledzenia.

To nasza ulubiona cześć książki. Jeszcze nie byliśmy we wszystkich miejscach zaznaczonych na mapie, ale z pewnością będziemy się starać dotrzeć do kolejnych.. Byliśmy już w Pacanowie, ale koniecznie musimy się wybrać do Bielska-Białej. Nasza podróżnicza lista miejsc do odwiedzenia znów się wydłużyła!

Kierunek Polska K.A. Dylewscy Wyd.Zielona Sowa

Wakacje co prawda dobiegły już końca ale nie oznacza, to że czas wolny musimy spędzać w domu.  Czas spędzony w podróży jest wyjątkowy. To czas kiedy jesteśmy razem, odkrywamy i poznajemy się lepiej! Nie ważne czy wyruszacie na daleką wyprawę czy do pobliskiego ZOO, ważne są wspólnie spędzone chwile. Także jeśli brakuje Wam pomysłów na wycieczki to polecamy!

Książka "Kierunek Polska" to również fajna okazja do podróżowania palcem po mapie ;)

Za egzemplarz książki dziękuję wydawnictwu ZIELONA SOWA.

tytuł: Kierunek Polska. Przewodnik młodego podróżnika
autor: Koryna i Adam Dylewscy
seria: KIERUNEK POLSKA
okładka: twarda
data wydania: 18 maja 2016
ISBN: 9788379837144
liczba stron: 80
dodatki: kieszeń na pamiątki z podróży oraz mini paszport dla dzieci na pieczątki z podróży

Książkę można zamówić na stronie wydawnictwa Zielona SOWA.

10 komentarzy:

1. Zwiedziłem już najdalsze zakątki świata, a ledwo co znam Polskę. Chyba czas to zmienić

OdpowiedzUsuń
  2. świetna pozycja, znaleźliśmy nawet na mapie książkowej naszego koziołka matołka z Pacanowa, gdzie latem byliśmy :)

Odpowiedzi
    1. Nam Koziołek również przypadł do gustu, też mieliśmy okazję odwiedzić go w tym roku!

Usuń
  3. Uwielbiam tę książke, a nasz paszport w części ze schroniskami górskimi udało się w tym roku zapełnić :)

Odpowiedzi
    1. Super! My też powoli nasz zapełniamy!

Usuń
  4. Super pozycja dla dzieci i nie tylko. Na prezent będzie w sam raz a u nas ostatnio Weronika "zamęcza" nas pytaniami o Polskę i wszędzie chce jechać. Ta książka jej się spodoba na pewno.

5. Dzieckiem nie jestem i nie posiadam, jednak zaciekawiła mnie ta książka😊

Odpowiedzi
    1. Polecam! Znajdziesz w niej fajnie opisane atrakcje w Polsce, które mogą zwiedzać i zainteresują nie tylko dzieci ale i dorosłych!